Er du en arbejde narkoman?

Arbejde afhængighed er meget udbredt i vores samfund i dag, men det er ikke en, der ikke er meget anerkendt.
En interessant artikel i marts-udgave af The succesrapport udgivet af succes teknologier udtalte:
“Af alle afhængighed modtager opmærksomhed i dag (herunder alkohol, narkotika, gambling, mad) arbejde afhængighed er mÃ¥ske den mindst anerkendte og eventuelt den farligste.
Dette skyldes, at et arbejde afhængighed er en tvang, der er belønnet og forstærket af samfundet. Især er det belønnet af selskaber, der fremmer overanstrengelse som normen. Lokke af arbejde stigende som innovative, fleksible virksomheder bruger og belønne færre mennesker at få mere udført.
Endnu bør arbejde afhængighed ikke forveksles med hårdt arbejde; Så hvordan kan du fortælle, hvis du bare arbejder hårdt eller har passeret linjen til arbejde afhængighed?
Når arbejdet begynder at gøre ondt, siger du er afhængig af, specialister. Men hvordan kan du spotte arbejde narkoman blandt dine kolleger? Ifølge arbejdsnarkomaner anonym er disse egenskaber fælles for kompulsiv over arbejdstagere:
Karakteristik af arbejde narkomaner
De er normalt travlt
De har en stærk skal styre
De forventer perfektion af sig selv og andre omkring dem.
De har problemer i relationer
De glemmer fødselsdage og jubilæer
De er i stand til at slappe af og have det sjovt
De er utålmodige og irritabel
De lider af fysiske problemer normalt anlagt den på grund af stress, dårlige spisevaner og manglende motion som hovedpine, træthed, fordøjelsesbesvær, allergi, maveonde, sår, brystsmerter, åndenød, nervøse tics og svimmelhed
Afhængige af arbejdstagere forsøger ofte at gøre flere ting på én gang. De spiser morgenmad mens afvejning tal, retur telefonopkald mens du skriver på computeren eller læse business og handel papirerne samtidig går over mødenotater. Arbejde misbrugere også føle sig uundværlig og er derfor ude af stand til at uddelegere.
Men så slemt som arbejde afhængighed kan få, der er håb for arbejde narkoman:
Skridt i retning af personlig recovery
Tage en time management kursus.
Omorganisere dit liv, således at arbejdet bliver proportional med familie, venner og self. Skift dit fokus til afslapning, motion, ernæring og åndelige udvikling.
Bremse dit arbejde tempo og også lære at spise, snakke, gå og køre langsommere.
Lære at slappe af gennem massage eller afslapning øvelser.
Arbejde i moderation og holde regelmæssige timer.
Angive grænserne mellem arbejde og personlige liv.
Styrke familiebånd gennem fælles aktiviteter og ritualer.
Forny gamle bekendte og Deltag sociale klubber, der ikke omfatter kollegaer.
Lær at leve i nuet, virkelig lytte til andre og sÃ¥ banal, som det kan lyde stop og lugt roserne. “
www.Success.net.au
Det sidste ord
Arbejdet skal være sjovt og tilfredsstillende, ikke bare et middel til at tjene til føden. Men når det kommer til det punkt, hvor det påvirker dit helbred og du finder du har lidt tid til dit personlige liv, så er det tid til at gribe ind og gøre noget ved det. Hvis du er seriøs om at komme videre langt hurtigere, end du ville gøre på din egen, call os på (03) 9532 5497 at se, hvordan personal coaching vil dramatisk forbedre dit liv.
Uanset hvad du gør, gør noget nu! Tage det første skridt

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.